Follow this blog with bloglovin

Follow on Bloglovin

torsdag 10 april 2014

April 2014

Nu blommar de äntligen lite mera i min trädgård. Här nedan kommer alla blommor som finns i blom denna april dag. Pärlhyacinter 
En sorts mini tulpan
Julrosorna står fina än
En annan sorts tulpan? Minns faktiskt inte vilka dessa är
Den andra julrosen fin än. Saknar 3 i år som inte valt att blomma
Mini påskliljan
Min nya lila primula ja köpte 4 sticklingar förra hösten på Tradera.
Min gula primula som står lika fin året om
Vitsippor och en annan lila marktäckande.. Namn?
Vita små skällor och kärleksörten växer på bra.
Mina blåa skällor som finns här och där
Tulpanerna Runö t om blommar snart. Åhhhh ja älskar dem!!!
Kejsarkronan snart i fullblomm



Idag startade ja igång projekt 1 av 2. När vi köpte vårt hus för 2 år sedan så hade förra ägarna rabatter och blommor o stora buskar intill huset. Detta valde vi att ta bort o sätta på andra ställen. Sen dess har det sett ut såhär... Igenväxt o trist... Men nu när ja ha min kantskärare kan ja ju trolla!!

Efter att par timmar så ser framsidans vy ut såhär. En kantskärare en grep till min hjälp. De lökväxter som fanns där grävde ja upp o satte i andra rabatter. Nu ska vi bara gräva bort lite jord sen lägga ogräsduk o fylla på med större dekorationssten. På här ska jag ställa mina dahlior i krukor. Tror de blir lika snyggt som att ha en rabatt där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar