Follow this blog with bloglovin

Follow on Bloglovin

måndag 11 mars 2013

Lite vatten-sol och tålamod

Oj nu växer det här! Sonens böna har kommit upp och ingen är lyckligare än han!!.

drömbönan

Något som verkar vara snabbväxande är MOONflower!! enorma på ett par dagar.. men det är ju en vinda-växt så det förvånar mig inte..
moonflower är de största på bilden.. satta för en vecka sedan

Kikärtorna tar sig med! ska bli spännande o se hur de blir.

kikärtor

Zinna var en blomma jag med satt som tagit sig toppen bra!! Jag gillar de växterna som inte ta tid utan det händer lite direkt.. lika otålig som ett barn!

planterade i köttfärstrågen! funkar fint fint!

Iskalla vindar i Karlskrona med flera minus.. våren försvann och snön faller lite nu och då! TYPISKT! just nu längtar jag till våren samtidigt som jag vill stanna tiden.. Aldrig är man nöjd!






3 kommentarer:

  1. Hur ser Moon flower ut? Det är jag nyfiken på ;) Vilken jätte till böna, vad blir det av den sedan?

    SvaraRadera
    Svar
    1. la en bild i gruppen, det är en vit vinda.. kan sättas i kruka eller friland. fundera på kruka hängades utanför vår ytterdörr där vi har insyn... den sprids o förökar sig lätt så jag vill undvika ha den i rabatten då den enkelt kan ta över delar av trädgården framöver. Vindor gör ju lätt de. Bönan har jag ingen aning!! ska bli jättespännande o se vad det blir av den!!

      Radera
  2. De åren jag hade blomman för dagen så satte jagflera stycken i en stor kruk och i den tryckte jag ner ett halvmåneformat växtstöd.( Sådan som ska sitta på väggen egentligen...) Sedan ledde jag upp plantorna upp i stödet. Det blev jättefint, tänkte göra det igen...vet du hur lång den blir?

    SvaraRadera