Follow this blog with bloglovin

Follow on Bloglovin

tisdag 5 mars 2013

mera förodling

ojoj nu händer det grejer! Mera plantering sätts in i mitt lilla växthus. Igår planterades Basilika, Zinna, Japansk underblomma, Targetes sammets och targetes mini, brysselkål, Moon flower och spets paprika.



väx väx!!!
Här i karlskrona har vi en butik som heter TGR. massor med småplock, både roliga o meningslösa.. Men jag tycker jag hittat flera fynd där!!

Lilla cylinerburken nedan gav en kollega mig tipset att ha fröer i. har skrivit små etiketter och satt på för att hålla redan på dem! Tack carina för toppen tips!!!
fröbehållare
 Sonen har samma intresse för fröer o trädgård som mig o min sambo. Kan det vara så att vi smittat av oss ? ja jag tror faktiskt det. Så inne på TGR hittade sonen denna burken som innehåller en "magisk böna" så den har han planterat enligt burkens anvisningar.. efter 12 tim tittade han på den o frågade mig om den börjat växa!
magisk böna

Fyndade även en Kungsänglilja på Ica maxi igår. hade förra våren när vi flyttade in 2 st i trädgården så jag köpte en kruka till med flera lökar. Ville ha mera av dem såklart!! Nu står den i köket i en kruka o jag kan njuta av den varje dag!

kungsängliljan



1 kommentar:

  1. Kungsängsliljan är bara så fin! Blomningen går lite för fort över tyvärr :/

    SvaraRadera