Follow this blog with bloglovin

Follow on Bloglovin

tisdag 29 januari 2013

drömbönan

Igår kom min afrikanska drömböna! så stor och stenhård.. som en sten!!




Har även satt igång lite tomatodling

en körsbärstomat sort

Chocmato heter sorten som jag hittade i affären. ska åter till affären o leta andra sorter, de stora affärerna brukar har flera olika... kanske en gul eller grön sort? stora eller små det får jag se vad jag hittar... Tomater är verkligen enkelt att plantera.  Lite jord, en bunke och tålamod till att det växer är det enda som behövs, jag krånglar sällan till det utan köper en tomat, skiva den ca 1 cm skiva lägger skivan i jorden lägger över jord.. lite plats ovanför så det bildar sitt egna ekosystem.. vattna då och då.. sen plantera om när de börja växa till sig. Enkel som bara den, samma sak med paprika. Att köpa fröer i fröpåsar är helt onödigt när man kan kolla vad man har i kylen.... Lycka till med planteringen




1 kommentar: