Follow this blog with bloglovin

Follow on Bloglovin

söndag 7 april 2013

6 april 2013 1a vårdagen

Äntligen känns det som vår i luften!! Som jag längtat!!! Vi i fam satte upp studsmattan som legat i delar i förrådet. Samtidigt klippte jag ner lavendel o räfsade bort tonvis med löv som ja la på alla rabatterna i höstas.
vår med hoppande lekande barn i trädgården

Alla ni som har lavendel bör nu klippa ner dem nu, för att få en snygg växt i sommar så klipp den rätt kraftigt. Jag klippte ner min nästan ner intill jorden.

en risig lavendel strax innan den klipptes ner.

Intill vår inglasade altan växer en stor HUMLE, den klipper jag varje år längs med marken. Så om du är ute efter en snabbväxande tät växt i din trädgård kan jag rekommendera humle.
humle innan jag klippt ner den

Humle skotten på g!
Löven i rabatterna kom bort och det var riktigt fuktigt o blött... kunde inte låta allt ligga kvar för då finns det risk för att växterna möglar istället. Så där det hade tinat upp o löven lätt gick att räfsa bort fick sig en omgång av räfsan.

Min rundel där det växer nått hela tiden! alltid en blomma som blommar här ! Nu är det iofs rätt dött men om vi får lite värme så finns de snart en o annan lök som blommar...

växterna kämpat fram under löven....
Vi fann 2 tydliga vårtecken ute med denna 1a riktiga vårdagen...

en av flera underbara krokusar

en nässellfjäril kom på besök







1 kommentar: