Follow this blog with bloglovin

Follow on Bloglovin

tisdag 30 april 2013

Nu händer det

Äntligen händer allt det magiska i trädgården! läkarna är på väg upp.. blommor har börjat blomma och vi arbetar för fullt med jord o växter. 2 mördarsniglar har hittats än så länge. Vi letar tyvärr efter flera.

Alla mina växter inne har nu fått större kruka. Tomaterna sätter jag i 10 l hinkar. Barnen har varsin färg o egna plantor. Perfekt för dem att ha koll på vems som är vem.

massor med tomater


Nu håller jag på att rensa bort alla jordgubbsplantor jag har över. Försöker bli av med dem med det går trögt. Där pallkragen stått ska växthuset stå som jag nyligen budat hem på tradera. Ett växthus på 12 kvm blev det till slut. Håller även på att göra ett litet kryddland i 2 nya mindre pallkragar. Tyvärr upptäckte jag att mina vitlökar har dött under vintern. Även min timjan har nog satt livet till. Blir en runda till affären o köpa nya kryddor.







ta jord från sålådan

redo att fyllas


först i med jord. sen en påse bokashi sene toppade jag med jord

Sen på med jord över bokashi. Redo att plantera kryddväxter!





2 kommentarer:

  1. Man kan inte bli annat än lycklig av att få se en kvinna hugga i med spaden och skottkärran på det viset. Härliga bilder Åse! Det är läkande att jobba i trädgården :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. vill man få nått gjort är det bäst att göra det själv!!! älskar att arbeta i trädgården!!! tur jag nu fått en bra 12 årig fotograf som kan ta bilder när jag arbetar :D

      Radera