Follow this blog with bloglovin

Follow on Bloglovin

måndag 13 maj 2013

LITE TIPS

luktärtorna på plats
Nu har mina luktärtor jag satte i en stor balja kommit på plats på trädgårdens framsida .

Idag har jag fixat egna Pionstöd till alla mina Pioner i trädgården. Har en hel del olika sorter. Fick sätta om några i höstas då ja inte alls gillade deras tidigare placering, hoppas de blommar bara. För Pioner kan bli lite tjuriga när man flyttar dem. Men de har tagit sig för blad har det kommit upp. Även min Dillpion har blivit större i år. förra året stog den ihop klämd med hortensian o kom inte alls fram.



mina egna pionstöd av färska skott av pil

jag och sonen som hjälper till att rensa upp lite klippta högar i trädgården

Njut av våren som snart blivit till sommar! här i Kättilsmåla har jag nu plockat  min första bukett av liljekonvaljer!


 
vänta på att slå ut!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar