Follow this blog with bloglovin

Follow on Bloglovin

torsdag 9 maj 2013

mycket underbart


Sol o sommar inte långt ifrån. Hemma hos mig har det idag varit 24 grader i skuggan. Vi bygger just nu växthus för fullt.... Står att det ska vara enkel montering... Nä inte direkt.. plockepinn är det verkligen! men med lite hjälp av god granne så fick vi ihop ramen till slut.

ramen nästan klar
Nu har sambon även fått ner potatisen. Även Sålådan är full med fröer. Sallad, morötter, blommor och mycket mera.

potatislandet.. under vitra duken har vi jordgubbarna
sålådan blev i år dubbel så hög
blommorna som blommar nu i min trädgård!

uppmärkta... pinnen närmst i bild är ett test, en potatis satt utan bokashi. Resten av potatis  är satt i bokashi och hästdynga. Jag och ett par till genomför ett test om vilket som växer bäst.. med och utan bokashi




Nu har även björken fått musöron... Så alla mina rosor är klippta. Är verkligen ingen expert men har inte klippt ner klätterrosen helt utan bara ansat o tagit bort visset o dött--- Den ena Buskrosen har jag med ansat och den andra klippte jag ner helt. Se vilket som bli bäst.


här tillverkas egen jord med bokashi. Fick idag lägga över nät... fåglarna hittar allt fast jag täckt det med jord....

en ny lite pryl i min trädgård. Solcells lampa



1 kommentar:

  1. Gud vad kul att läsa detta. Ni är verkligen super duktiga. Vi skulle ha gjort ett land i år, men vi har uterummet högst på listan nu så vi får fixa med det nästa år. Kram Fia

    SvaraRadera