Follow this blog with bloglovin

Follow on Bloglovin

torsdag 13 februari 2014

En blommig fredag- rött och rosa.


Fredag igen o dessutom alla hjärtans dag.

Lite Depp i veckan så gick ja en runda i affären o hamnade på blomsterlandet... Konstigt eller hur?  Blomsteraffären eller barnavdelningen...

 Kom hem med lite blommor till mig själv som jag tyckte jag va värd! Och det roligaste va nog att ja just valde RÖTT och ROSA. Tulpaner!!! Jag älskar tulpaner!!! Skulle så gärna vilja åka en weekend till Hollande o se alla tulpaner där!!!

Våren känns som den står runt hörnet fast de bara är mitten av feb. Förra året låg det snö fram till mitten av april. Hoppas verkligen inte det kommer mera snö. Förstärkte därför min vårkänsla o vårlängtan med lite blommor inne. tulpaner med lök i kruka, såklart mina favoritfärger.. Rött o rosa o lite gult fick hänga på. Även min andra favorit blomma pelagon fick gå i samma tema. 

Dessa är nu planterade.. Ska fylla mina krukor med pelargoner av olika färger o sorter.



Dessa två sorter fick dela kruka o växa till sig på köksbordet!  Sen ska de grävas ner ute.
Hur gör ni mer era tulpanlökar. Sätter ni dem lite här o där eller har ni det ordnat färgmässigt? Är fortfarande i stadiet om HUR jag vill att min trädgård ska se ut och vad för känsla den ska förmedla till alla besökare.


http://blandrosorochbladloss.blogspot.se

9 kommentarer:

  1. Spännande med nya tulpaner!

    SvaraRadera
  2. Fina tulpaner.Jag sätter mina i grupper med en färg i varje.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja tulpaner det är vår det, Nu längtar vi.
    ha en fin alla hjärtans dag
    kram Meta

    SvaraRadera
  4. Pelargoner är en favorit som ute växt på sommaren.
    De blommar så rikligt.

    Spännande med tulpanerna det blir säkert riktigt fint.

    Trevlig Helg

    SvaraRadera
  5. Egensådda pelargoner har jag väldigt goda erfarenheter av. Lycka till med dina!
    /Anette

    SvaraRadera
  6. Det var noen spreke farger!
    Jeg synes det blir best når jeg setter tulipanene i ensartede grupper, så store som mulig.

    SvaraRadera
  7. Det finns inget som kan muntra upp en så mycket som att vandra i en trädgårdsaffär.Fina inköp blev det ju också...
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  8. Här är oxå depp och det finns väl inget bättre än att hänga på ett Blomsterland då :)
    Det där med tulpaner är lite knepigt här eftersom de brukar bli uppätna men i höstas satte jag lite och då planterar jag i grupper och inte huller om buller !

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  9. Jag har lite olika varianter i olika rabatter. I äppelrabatten har jag lila och rosa tulpaner blandat, bara två sorter. I regnbågsrabatten blandar jag tulpanerna men håller dom i färgskala så att de går från mildaste till mer intensivt. I verandarabatten blandar jag vitt och mörk, mörka tulpaner. Älskar tulpaner och har i vår närmare 3000 planterade.
    Kram Hélena

    SvaraRadera