Follow this blog with bloglovin

Follow on Bloglovin

tisdag 11 juni 2013

gurkor!

4 olika sorters gurkor har vi här i Lillahuset! Tanja slanggurka, vit Arboga, mini gurka och djungelgurka. Den som redan gett mycket skörd är mini gurkan! En direkt favorit i familjen! Härligt när ungarna kan springa ut o plocka en gurka till maten! Nu kom även djungelgurkan igång. Aldrig förr satt gurka. Ska de bindas upp eller ligga ner på friland? jag har alla mina i växthuset  upp bundna.


djungelgurkan

mini gurkan växer i rasande fart

Nu har det även kommit kikärtor på mina trassliga planta.

kikärtorna

Sen även i år kom denna blomman åter igen! nån som vet vad de är för någon?!





1 kommentar:

  1. Oj vad det växer där hemma:)
    Gott med gurkor och när jag någongång "får" mitt växthus ska jag med sätta det.

    SvaraRadera